Skip to content
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #12285

    Beste mensen,
    In het aloude boekje van Ton Pullen staat een tip voor de vorstbeveiliging, namelijk dat je op eenvoudige (?) wijze een oude koelkastthermostaat kunt aansluiten op de deurbel. Komt de temp. onder een ingestelde waarde, dan gaat er een belsignaal af. Heeft iemand hier ervaring mee? Met de tegenwoordige draadloze deurbellen moet zoiets gemakkelijk te installeren zijn. Ben benieuwd, want de winter staat voor de deur….!

    Hartelijk dank alvast voor de moeite,
    Henk de Groot

    #12290
    Aiko
    Moderator

    Je kan met een externe thermostaat misschien iets makkelijkers maken. Dan zit de elektronica gewoon in een nette behuizing, en aangesloten op een sensor met een draadje eraan. De thermostaat heeft een stopcontact, waarmee je de toegang tot elektriciteit kan aansturen van een apparaat dat daarop is aangesloten. Ik gebruik daar zelf deze voor: https://www.conrad.nl/nl/kamerthermostaat-renkforce-tussenstekker-40-tot-99-c-ut300-1373757.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=EAIaIQobChMIrPnDi_251wIViT4bCh0RGg5MEAQYAyABEgL41_D_BwE&tid=933477491_48124286073_pla-367739852132_pla-1373757&WT.srch=1

    Deze thermostaat kan bijvoorbeeld de stroomtoegang van een elektrisch apparaat aanzetten als de temperatuur bijvoorbeeld -1C aanwijst. Dat elektrisch apparaat kan een nachtlampje zijn die dan aangaat, maar bijvoorbeeld ook een een ander apparaat aansturen. Misschien juist een verwarmingsventilator, zoals ik het heb ingesteld. In jouw geval is er vast een apparaat te verzinnen dat meteen geluid maakt zodra het wordt ingeschakeld door de thermostaat. Weet niet of een deurbel hiervoor geschikt gemaakt kan worden.

    #12291

    Bedankt, Aiko, dit is erg nuttige info voor mij, ik ga hier mee verder! (ik probeer dan eerst een aansluiting deurbel, omdat ik wel wakker wordt van geluid maar niet van een lampje).
    Ik vind het sowieso leuk om dit uit te puzzelen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top