Skip to content
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #12645
    Aiko
    Moderator

    Hoe hebben alle liefhebbers van planten hun broeikas stand zien houden tijdens de storm van 18 januari?

    Mijn broeikas heeft 5 ruiten die vervangen moeten worden. Gek genoeg waren alle ruiten die sneuvelde aan de lijzijde. Van één ruit waren de betonnen bakstenen die ik er elke winter ter versteviging op had liggen van de kas gewaaid. De betreffende ruit zelf was nog wel intact. Vreemde gevolgen, maar blij dat de rest van de broeikas het zo goed heeft uitgehouden.

    De planten die ik nog in de kas had staan hebben verder geen enkele schade opgelopen. Dit waren winteractieve planten, en ook wat planten die tegen vorst kunnen en ik de hele winter daar droog laat overwinteren.

    Hoe is het jullie vergaan?

    #41499
    Marik
    Deelnemer

    Hallo Aiko,  4 jaar later lees ik je vraag en antwoord even.

    Ik heb een kas van ruim 2 x 3 meter op 2 km vanaf het Noordzeestrand, onder Den Helder; waar het elke winter wel eens flink stormt! De meeste schuttingen liggen hier in de buurt dan om; maar wonder boven wonder, is er sinds 2005 tot heden nog geen ruit van mijn kas gesneuveld door de storm of ander natuurgeweld. Sinds 2021 is mijn kas volgeraakt met succulenten; voorheen stonden er een aantal in huis op de vensterbank. Eind 2021 heb ik alles weer naar binnen gehaald; maar het lijkt me fijn om volgende jaren de meeste planten in de kas te houden, mits ze er tegen kunnen; hoe laat jij je planten “droog” overwinteren?

    Groet van Marik

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top