Skip to content

Home Forums Verzorging Schermen kas en elektrische verwarming.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #11816

    Is het noodzakelijk/gewenst om schermdoek in de kas te monteren ?
    Op welke wijze kan er het beste geschermd worden, of moet het dak van de kas van een andere glassoort worden voorzien.
    Graag tips voor een beginnende liefhebber die een kasje wil gaan bouwen.

    Ook graag tips welk type elektrische verwarming geschikt is voor een kas van 2.30 x 3 meter.

    #11817
    Aiko
    Moderator

    Het is verstandig om een schaduwdoek in de kas op te hangen. Ik heb daar zelf een groen doek voor, verkrijgbaar bij kassenleveranciers. Je hebt verschillende diktes. Ik zou gaan voor de dunste versie. Ik heb het zelf gewoon aan de binnenzijde van de kas hangen. Dan kan ik het per oktober weghalen en in eind maart weer ophangen. Na oktober hebben mijn winteractieve succulenten alle licht dat maar beschikbaar is. Tussen maart en oktober voorkomt het schaduwdoek dat planten eventueel verbrandingsbeschadiging door de zonintensiteit oplopen.

    In de winter haal ik ze niet-winteractieve succulenten gewoon naar binnen, in een onverwarmde kamer. Even sjouwen, maar dan zit je niet met gedoe van verwarmen, en het risico dat het (uitgerekend!) op een koude nacht door wat voor reden dan ook zou uitvallen. Scheelt ook kosten voor de verwarming.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top