Let op: de webwinkel is nog niet in functie. Er kunnen geen bestellingen geplaatst worden. Sluiten

Home Forums Cactussen & vetplanten cactus meenemen uit Curacao

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Rene51 3 maanden, 2 weken geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Rene51
    Bijdrager

ik kom regelmatig op Curacao en heb één keer een klein melootje Macracanthus meegenomen.
    ik ga er in februari opnieuw heen en heb ea uitgezocht. De Melocactus Macracanthus staat niet op de Cites lijst. Is dus niet beschermd. Je mag echter uit geen enkel land plantmateriaal zonder speciale verklaring van afkomst meenemen, behalve als je in je koffer voor privédoeleinden enkele exemplaren doet. Je mag dan zelfs een paar kilo meenemen.
    Ik heb eerst aan de douane gevraagd hoe het werkelijk zit. Een duidelijk antwoord kreeg ik niet, echter ook geen bevestiging dat het alsnog niet mocht. ea staat op internet.
    Heeft iemand van jullie praktische ervaring hiermee? In feite mag ik dus een paar melootjes meenemen (zonder cephalium uit de tuin van vrienden). Ik zorg wel dat ik de regels op papier bij me heb.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.