Skip to content

Home Forums Cactussen & vetplanten Algemeen wat is dit, wat kan ik hiermee-topic

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #11658
    Ilse
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik heb net een huis gekocht en de overleden echtgenoot van de verkoper heeft 40 jaar lang een passie voor cactussen gehad en elke vrije middag in zijn kas doorgebracht.

    Ze heeft alles achtergelaten wat hij daar gekweekt heeft en ik heb er zeker bewondering voor, maar het wordt niet mijn nieuwe hobby.

    Zijn zorgvuldig gekweekte plantjes rücksichtlos rooien voelt niet goed.

    Mijn vraag is eigenlijk: zijn dit bijzondere planten? Kan ik dit verkopen? Of is gratis afhalen het hoogst haalbare? Wat raden jullie mij aan?

    https://1drv.ms/f/s!AgzfwqTZi57QpGMzzcgU-K577eY4

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,
    Ilse

    Ps: als iemand hier interesse heeft hoor ik dat natuurlijk graag.

    #11660
    Aiko
    Moderator

    Nee, bijzondere planten zijn het niet. Althans, niet voor de meeste liefhebbers van succulenten. Het zijn redelijk courante planten.

    Indien je open staat om afzonderlijke planten te verkopen, kan je op zich nog wel een interessant totaalprijs behalen, maar dan moet je echt met planten gaan leuren. Verkoop aan mensen die tuincentraprijzen gewend zijn levert je wat meer op. Verkoop aan liefhebbers die iets serieuzer met succulenten bezig zijn, zullen waarschijnlijk prijzen van plantenbeurzen gewend zijn. Daar liggen de planten lager (niet of nauwelijks zo commercieel van aard als bij tuincentra). Maar de meeste bezoekers van plantenbeurzen zullen voornamelijk geïnteresseerd zijn in iets bijzondere planten, planten die je niet zo snel in voornamelijk tuincentra tegen zal komen.

    Maar ik denk dat de meeste planten pas een andere verzorger gaan vinden als je de planten gratis op te halen maakt. Het ligt er vooral aan hoeveel haast je hebt met de planten elders onder te brengen, en hoeveel aanloop je wil hebben van mensen die langskomen om een plant op te halen.

    #11703
    Ilse
    Deelnemer

    Hallo Alko,

    Bedankt voor je antwoord.

    Het is inmiddels een leuk project geworden. Een kennis van mij had er wel interesse in. In ruil voor een paar leuke cactussen, identificeert ze de cactussen voor mij en ik zet ze op internet.

    Het schiet nog niet echt op met de verkoop, maar ik heb inmiddels ook een kweker in de buurt gevonden. Wellicht willen zij komen kijken en de rest meenemen.

    Groeten,
    Ilse

    #11782
    Harry
    Deelnemer

    Ben benieuwd. Waar staan ze op het internet?
    groet
    harry

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top