Skip to content

Home Forums Verzorging Advies gevraagd over zaaien Peperomia monticola en Rauhia peruviana

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #7443
    Aiko
    Moderator

    Ik ben op zoek naar zaaiadvies voor Peperomia monticola en Rauhia peruviana.

    Ik zaai altijd in een onverwarmde broeikas, zonder kunstmatig licht. Eind maart zaai ik alle Afrikaanse kouliefhebbers en winteractieve soorten, voornamelijk soorten als Haworthia, Avonia, Zuid-Afrikaanse bolsoorten zoals Massonia en Bulbine, verder ook Tylecodon en eigenlijk alle mesemsoorten.

    Een maand later, wanneer de nachten al minder fris zijn en de dagen een stuk warmer, zaai ik warmteminnende Afrikaanse succulenten (Pachypodium, Cyphostemma, Adenium) en alle cactussoorten.

    Ik zit alleen een beetje in onzekerheid op welk moment ik de soorten Peperomia monticola en Rauhia peruviana het beste kan zaaien. Ontkiemen deze soorten juist het beste als het nog relatief koud is, of hebben deze soorten het juist liever wat warmer? Rauhia is weliswaar een bolsoort, maar niet Zuid-Afrikaans, maar Zuid-Amerikaans (Peru).

    Iemand met ervaring met deze soorten?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top