Skip to content

Home Forums Cactussen & vetplanten Astrophytum myriostigma X A. caput-medusae

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #7393
    Aiko
    Moderator

    Een foto van een zaailing, een kruising van een Astrophytum myriostigma met Astrophytum caput-medusae.

    Kruising Astrophytum myriostigma X A. caput-medusae

    Er zit in ieder geval genen van een Astrophytum myriostigma in. Ben wel erg benieuwd in welke mate de genen van Astrophytum caput-medusae zich zullen openbaren.

    Nu nog een beetje vroeg om hierover te speculeren. Maar ben wel erg benieuwd hoe deze plant als een volwassen Astrophytum myriostigma X A. caput-medusae er uit zal gaan zien! Zal het nog ’tentakels’ gaan krijgen?

    #7395
    Aiko
    Moderator

    Aiko, ik betwijfel of de kruising gelukt is. De zaailing ziet er uit zoals een myriostigma er normaal ook uit ziet. Afwachten maar.
    Ik zit zelf niet op faceboek maar als jij er wel gebruik van maakt dan schijnt hiet iets bijzonders te zien te zijn:

    http://www.facebook.com/profile.php?id=1577266496

    #7394
    Aiko
    Moderator

    Ik verwacht ook niet dat het spectaculairder zal worden dan het nu oogt, en het zich vooral als een A. myriostigma zal ontwikkelen. Maar je weet maar nooit! Misschien indien het als ent met een snelgroeiende entstam zich ineens geheel anders zal ontwikkelen door de stuwkracht van een snelgroeiende entstam dan wanneer het op eigen wortels staat? Maar ik ben geen liefhebber van enten, dus daar zal ik met dit ene plantje niet achter gaan komen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top